מבקרת המועצה והממונה על תלונות הציבור
מבקרת המועצה: מטי מויאל
מיקום: בניין המועצה האזורית, עשרת
טלפון: 073-2978888
דוא"ל: [email protected]
מבקרת המועצה
הביקורת במועצות המקומיות פועלת מכוח צו המועצות המקומיות (א), תשי"א-1950. סעיף 145 לצו מונה את תפקידי המבקר:
- לבדוק אם פעולות המועצה, לרבות פעולות לפי חוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965, נעשו כדין בידי המוסמך לעשותם תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
- לבדוק את פעולות עובדי המועצה.
- לבדוק אם הוראות הנוהל של המועצה מבטיחות קיום הוראות כל דין, טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
- לבקר את הנהלת החשבונות של המועצה ולבדוק אם דרכי החזקת כספי המועצה והחזקת רכושה ושמירתו מניחות את הדעת.
- לבדוק אם תוקנו הליקויים בהנהלת עניני המועצה שעליהם הצביע המבקר או מבקר המדינה.
עוד נקבע בצו המועצות המקומיות כי אחת לשנה יגיש המבקר לראש המועצה ולוועדה לענייני ביקורת דוח על ממצאי הביקורת שערך. לאחר שיתקבלו הערות ראש המועצה לממצאי הביקורת ולאחר שהוועדה לענייני ביקורת תדון בהם, תקיים המועצה דיון מיוחד בהם ותחליט בדבר אישור ההצעות לתיקון הליקויים. בתום התהליך, יפורסם הדוח השנתי בציבור, באמצעות אתר האינטרנט של המועצה. מבקרת המועצה וועדת ביקורת ינהלו מעקב שוטף אחר תיקון הליקויים.
תלונות הציבור
כל אדם אשר סבור כי נפגע מהתנהלות המועצה או עובדיה או שרצונו להעיר על איכות השירות או ליקויים בו או חוקיותו, רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור.
לא יהיה בירור בתלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט, בתלונה קנטרנית או טורדנית, בתלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית ובתלונה שכבר הוגשה לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.
המלין יקבל בהקדם האפשרי הודעה כי תלונתו התקבלה. הממונה על תלונות הציבור תפנה את התלונה לטיפול הגורמים הרלוונטיים ותערוך מעקב אחר התקדמות הטיפול. המלין יקבל במידת הצורך עדכונים לגבי הטיפול בתלונה ובסיכומו של דבר יקבל מכתב המסכם את הטיפול.
אם על פי דעתה של הממונה על התלונות נדרשת נקיטת פעולה מתקנת רחבה יותר במועצה, יינקטו הפעולות הנדרשות בתיאום עם מנכ"ל המועצה ומנהל המחלקה הרלוונטית.
בסיום כל שנה יוכן דוח המתעד את התלונות ואת הטיפול בהן. הדוח יימסר לראש המועצה ולכל חברי המועצה ויפורסם באתר האינטרנט של המועצה.