סדרי הרישום לגני ילדיםרישום באמצעות האינטרנטרישום במחלקת חינוך (מקרים מיוחדים)שיבוצים לגני ילדיםצרכים מיוחדיםרישום לצהרוניםגנים בגדרות - מידע כללישירות פסיכולוגי חינוכיהסעותרישום למעון

 

אנו שמחים להזמינכם לרשום את ילדכם/ילדתכם לגני המועצה לקראת שנת הלימודים תשפ"ו. על פי החוק, חובת הרישום חלה על כולם, גם על תלמידים/תלמידות ממשיכים במערכת החינוך.

הרישום יתקיים בין התאריכים:

מיום חמישי, א' בשבט תשפ"ה 30/01/2025 החל מהשעה 9:00 בבוקר
ועד יום רביעי, כ"א בשבט תשפ"ה 19/02/2025 בשעה 23:30 בלילה


שימו לב, בתהליך השיבוץ לגן אין משמעות לתאריך הרישום ומלבד שהוא מתבצע בתווך תאריכי הרישום הפורמאלי המצוינים לעיל.

לפניכם מידע רלבנטי לגבי גני הילדים בגדרות, תהליכי הרישום, שיבוץ, צהרונים ועוד.

אנו מזמינים אתכם להיכנס ולמצוא את כל המידע הרלבנטי עבורכם.

בברכה,
מחלקת החינוך גדרות

 

ילדים משחקים וצוחקים

סדרי הרישום לגני הילדים

הרישום לבתי ספר ולגני ילדים לשנת הלימודים תשפ"ו יחל ביום חמישי א' בשבט תשפ"ה (30 בינואר 2025) ויימשך עד יום רביעי כ"א בשבט תשפ"ה (19 בפברואר 2025).

חובת הרישום לגן ילדים מוכר ולביקור בגן ילדים מוכר (רשמי או מוכר שאינו רשמי) חל על ילדים בגיל 3 ואילך בגיל הרישום כמפורט להלן:

הרישום לשנת הלימודים תשפ"ו לילדים שנולדו בין התאריכים:

גילאי 3 - בין התאריכים: כ"ח בטבת התשפ"ב - 1 בינואר 2022  ל - ז' בטבת התשפ"ג - 31 בדצמבר 2022

גילאי 4 - בין התאריכים: י"ז בטבת התשפ"א - 1 בינואר 2021  ל - כ"ז בטבת התשפ"ב - 31 בדצמבר 2021

גילאי 5 - בין התאריכים: ד' בטבת התש"פ - 1 בינואר 2020  ל - ט"ז בטבת התשפ"א - 31 בדצמבר 2020

כיתה א' - בין התאריכים: כ"ד בטבת התשע"ט - 1 בינואר 2019  ל - ג' בטבת התש"פ - 31 בדצמבר 2019

 

חריגי גיל רך  – לתשומת ליבכם, החל משנת הלימודים תשפ"א לא מתאפשר רישום של ילדים שלא מלאו להם שלוש שנים, ויובהר, לא יתאפשר רישום ילדים שנולדו מ- 1.1.2023 עד 15.1.2023 כולל.

חשוב לדעת
הורים לילידי 1 בספטמבר ועד ה - 31 בדצמבר 2022, שסבורים שילדם אינו מתאים ללמוד בגן ילדים רשמי ומעוניינים שילדם ימשיך לבקר במעון יום לפעוטות, שאינו מוסד חינוך מוכר לצורך חוק לימוד חובה, רשאים להגיש בקשת פטור לשנה אחת בלבד. אין בהגשת הבקשה בכדי לפטור את ההורים מהחובה לרשום את ילדם לגן ילדים – לפרטים נוספים יש לפנות למחלקת החינוך.


כל הילדים, גם ילדים שכבר במערכת הגנים, חייבים לעבור תהליך רישום כל שנה מחדש! אין מעבר אוטומטי משנה לשנה.

 

רישום באמצעות האינטרנט – פשוט וקל!

תהליך הרישום בחמישה צעדים:

 

צעד 1 כניסה:

לרישום הכנסו כאן

 

צעד 2  פרטי זיהוי:

הקלידו את פרטי הזיהוי הנדרשים: מספר זהות ההורה ומספר זהות הילד.

לתשומת ליבכם, פרטי זיהוי אלו ישמשו גם לבדיקת השיבוץ באינטרנט

 

צעד 3 מילוי פרטים:

עליכם למלא את פרטי ילדיכם ופרטיכם בשדות החובה.

 

צעד 4 בחירת חברים:

ניתן לרשום שמות שני חברים מאותה שכבת הגיל בלבד!

 

צעד 5 סיום רישום:

הצהרה על מסירת פרטים נכונים. בגמר תהליך הרישום יש לוודא כי אתם רואים את ההודעה: הרשמתך נקלטה בהצלחה!

כמו כן ניתן להדפיס אישור רישום.

 

שימו לב! כאשר ההורים אינם גרים באותה הכתובת, חובה למלא את פרטי שני ההורים. כתובת עדכנית של ההורים היא תנאי לביצוע רישום.

 

רישום במחלקת החינוך במשרדי המועצה (מקרים מיוחדים)

רישום במחלקת החינוך ייעשה אך ורק במקרים הבאים:

אוכלוסיות הזכאיות לרישום חריג

המסמכים הדרושים

תושבים חדשים

  • צילום תעודות זהות של שני ההורים עם כתובת מעודכנת, התואמת את מקום המגורים בפועל
  • אישור תושבות ממחלקת הגביה במועצה
  • טופס ביטול רישום מהרשות ממנה עברתם (לא ניתן לבצע רישום ללא טופס זה)

תושבים ותיקים שעברו לכתובת חדשה במועצה

  • אישור תושבות ממחלקת הגביה במועצה עם הכתובת החדשה
  • שינוי כתובת בתעודת זהות של שני ההורים (נדרש 2 ת.ז לביצוע הרישום)

עולים חדשים

  • צילום דרכון/ספח תעודת זהות
  • אישור תושבות ממחלקת הגביה במועצה

שנה נוספת גן חובה

  • אישור מהשירות הפסיכולוגי על מועמדותו של הילד להישאר שנה נוספת בגן (יש להגיש עד 30.4.2025)

הורים עצמאיים/הורים החיים בנפרד/הורים גרושים

אפוטרופוס/מיופה כח/משפחת אומנה

  • צילום תעודת זהות
  • אישור המגדיר את מעמדו
ללא המסמכים הנל, לא יבוצע רישום.

 

 

ילדים מתנדנדים

שיבוצים לגנים

גני הילדים בגדרות

  • גני טרום טרום חובה (גילאי 3) – גן הזית, גן שקד, גן דולב
  • גני טרום חובה וחובה (גילאי 4-6) – גן אלון, גן ארז, גן ברוש, גן עופרים (נכון לשנת הלימודים תשפ"ה)

חשוב לדעת - מספר גני הילדים והשיבוצים נעשים בהתאם למספר הנרשמים באותה שנה.

 

קריטריונים לשיבוץ

  • בחירת חברים - מחלקת החינוך תעשה מאמצים לשבץ לפחות ילד אחד מהילדים שנבחרו על ידי ההורים באתר הרישום
  • מועדי רישום - ביצוע רישום במועדי הרישום - הורה שירשום את ילדו לאחר המועד, לא יובטח השיבוץ עם חברים על פי בקשתו
  • איזון הגן – בנים/בנות וכן איזון בין בוגרים/צעירים
  • ילדים עם צרכים מיוחדים – שיבוצם יעשה בשיתוף עם הפיקוח ועם ההורים
  • ילדי גיל 3-4 - ישובצו בגני הטרום טרום חובה
  • ילדי גיל 4-5 - ישובצו בגני הטרום חובה/חובה
  • ילדי גיל 5-6 -  ישובצו בגני הטרום חובה/חובה ע"פ השיבוץ בשנת הלימודים תשפ"ה
  • ילדי הישארות - ישובצו בגני הטרום חובה/חובה ע"פ השיבוץ בשנת הלימודים תשפ"ה אלא אם כן יוחלט אחרת בשיתוף עם ההורים והגורמים המקצועיים
  • אחים/תאומים - ישובצו בגנים נפרדים, אלא אם תועבר בקשה מיוחדת ומנומקת

 

ערר על שיבוץ בגני הילדים

  • ניתן להגיש ערר אחד בלבד על השיבוץ לגן - באמצעות אתר האינטרנט. ערר שיוגש לאחר המועד שנקבע לא יתקבל ולא ידון.
  • ועדת ערר תידון בהתאם לקריטריונים הבאים: סיבות אישיות/משפחתיות/רפואיות חריגות. אסמכתאות לבקשת ערר כגון: חוות דעת רפואית/פסיכולוגית יש להעביר למחלקת החינוך.
  • כל שינוי יעשה על בסיס מקום פנוי בגן המבוקש ושיקולי דעת מערכתיים - פדגוגיים
  • תשובות להחלטות ועדת הערר ישלחו בדואר האלקטרוני במהלך חודש אוגוסט 2025. החלטת ועדת הערר הינה סופית.

 

 

צרכים מיוחדים בעיות בריאות ואלרגיות

הורים לילדים עם בעיות בריאות המחייבות התארגנות מיוחדת לקראת שנת הלימודים, יודיעו על כך למחלקת החינוך בעת ביצוע הרישום ויצרפו מסמכים רפואיים רלוונטיים.

 

אלרגיה מסכנת חיים/סכרת

הורים לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים/ סכרת עליהם להודיע על כך ברישום למחלקת החינוך ולצרף אישורים רפואיים מרופא מומחה לתחום לצורך הגשת בקשה לסייעת רפואית.

 

צרכים מיוחדים

הורה לילד עם לקות פיזית/לקות שמיעה/לקות ראיה זכאי להתאמות ולגן מונגש. יש לידע את מחלקת חינוך במועד הרישום ולצרף אישורים רפואיים.

*הורה הזקוק להנגשה פיזית מתבקש לפנות למחלקת החינוך.

 

חינוך מיוחד

ועדת איפיון וזכאות לצורך קבלת זכאות לשירותי חינוך מיוחדים יחלו בתחילת ינואר 2025 ויסתיימו במאי 2025.

יש להגיש בקשה בכתב לזימון לוועדת אפיון וזכאות למחלקת החינוך בצרוף מסמכים קבילים: דוח פסיכולוגי/רופא התפתחותי/קלינאית תקשורת/ריפוי בעיסוק/בדיקת ראיה ושמיעה עדכניים. 

 

ילדים עם זכאות לסייעת אישית

ילדים שמשרד החינוך אישר להם זכאות לסייעת אישית חייבים לדווח על כך במעמד הרישום ולצרף אישור חתום של הגוף המאשר .

 

ילדים הזקוקים לסייעת אישית (ילדים על הרצף, בעיות רגשיות, מחלות נדירות וכו')

ילדים הזקוקים לסייעת אישית יש לפנות למחלקת החינוך עם מסמכים עדכניים.

 

 

הגנים בגדרות - מידע כללי 

שעות פתיחת הגן

  • בימים א' – ה' 07:30-14:00
  • בימי ו' 07:30-12:45

 

צוות הגן

  • גננת מוסמכת מטעם משרד החינוך
  • סייעת מטעם המועצה

בפיקוח משרד החינוך ומחלקת החינוך

 

הרכב גילאים

  • גני טרום טרום חובה – גילאי 3-4
  • גני טרום חובה וחובה – גילאי 4-6

 

נהלי עבודה בשבוע הראשון ללימודים ע"פ חוזר מנכ"ל

  • בגנים בהם לומדים ילדי טרום חובה וחובה, הלימודים יתקיימו כסדרם למן היום הראשון
  • בגנים בהם לומדים ילדי טרום טרום חובה יתקיימו הלימודים כלהלן:
  • ביום הראשון ללימודים 07:30-10:00
  • ביום השני ללימודים 07:30-11:00
  • ביום השלישי הלימודים יתקיימו כסדרם

 

ימים ראשונים בגן

הכניסה לגן מלווה בהתרגשות ובחששות על מנת להקל עליכם ועל ילדיכם את המעבר, זקוק הילד לתמיכתכם ולתמיכת הצוות החינוכי.

חשוב שתהליך ההסתגלות לגן יהיה הדרגתי ולכן כדאי שההורים ייערכו לאפשרות שהייה מוגבלת עם הילד בגן.

 

תוכניות לימודים והעשרה גני ילדים

המחלקה לחינוך בגדרות משקיעה משאבים אנושיים ותקציביים במהלך שנת הלימודים להעשרת תכניות הליבה הקיימות לשם פיתוח המיומנויות השונות ופיתוח היכולות של כל ילד וילדה.  

על פי הוראות משרד החינוך ילדים בגני הילדים פטורים מתשלום שכר לימוד.

יחד עם זאת, יגבה תשלום עבור שירותים נלווים ע"פ המוגדר בחוזר מנכ"ל משרד החינוך "תשלומי הורים" כגון: ביטוח תאונות אישיות, סל תרבות ומוזיאון, הזנת בוקר, תל"ן ותוכניות ייחודיות.

מסמך המפרט את גובה התשלומים ישלח אל ההורים בתחילת שנת הלימודים.

 

תל"ן

תכניות העשרה בתחומים שונים שמגיעה לגן על בסיס שבועי להעשרת תכנית הגן 

 

סל תרבות

תכנית שנועדה לחשוף את הילדים לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמלי מקנה כלים לצפייה מודעת ומשמעותית בתחומי האמנות השונים.

לתכנית ערכים נלווים חשובים: הרחבת אופקים, טיפוח חשיבה יצירתית, פיתוח כישורי הערכה וטעם, עידוד סובלנות וקשב לזולת, הגברת המעורבות החברתית ויצירת תשתית תרבותית משותפת.

 

סבתות בגן

תכנית התנדבות של וותיקות המועצה הנכנסות לגני הילדים ומעשירות את הילדים וצוותי הגן מעולמן. התכנית מטפחת את יכולת ההכלה, ההכרות הבין דורית וערך ההתנדבות.

 

בריאות השן

תכנית לקידום המודעות להיגיינת הפה והשניים על ידי גורמים מקצועיים, המגיעים לגן להנחיה והדרכה.

 

עידוד הקריאה

חשיפת הילדים לעולם הספר באמצעות ביקורים בספרייה ופעילויות שונות ומגוונות להעשרת הילדים בנושא סופרים ומאיירים.

 

קיימות - גנים ירוקים

קידום ערכים של מתן כבוד לזולת, לטבע ולסביבה שבה אנו חיים, לשמר, לשנות ולהשפיע על הסביבה. התכנית מקדמת את איכות החיים והאקלים החינוכי בגן ומאפשרת פיתוח מרחבים מגוונים במבנה הגן ובחצר, שמאפשרים אורח חיים מקיים, משחק ויצירה בחומרים טבעיים ובחומרים בשימוש חוזר.

 

טיולים ויציאה לטבע

טיפוח אהבת הטבע והסביבה באמצעות יציאה לטיולים לגבעת בשית והסביבה הקרובה, ללמידה חוץ גנים על עונות השנה, צמחים, בעלי חיים, טבע ואיכות סביבה.

 

מעברים ורצפים חינוכיים

תכנית מפגשים לאורך השנה של ילדי הגנים ובית הספר. קיום רצף פדגוגי בין הגן לבית הספר והכרות ילדי הגנים עם הסביבה הפיסית של בית הספר תורם לחיזוק ההסתגלות ההדרגתית של ילדי הגנים בבית הספר.

 

גנים מקדמי בריאות

תכנית המבוססת על היכולת לעצב את דמותם של הילדים, כדי שיגדלו למבוגרים בעלי הרגלים של אורח חיים פעיל ובריא. פעילות זו כוללת בין היתר, שימת דגש על תזונה בריאה, יציאה לטבע ולטיולים והיגיינה אישית וסביבתית.

 

שירות פסיכולוגי חינוכי

לשירותכם שירות פסיכולוגי חינוכי מספק שירותי אבחון, טיפול והיוועצות לצוותי גני הילדים, לילדים והוריהם, ע"י פסיכולוג חינוכי.

טלפון לפניות: 08-8592394

באין מענה ניתן להשאיר הודעה במשיבון

 

פרידה בימים הראשונים וחשיבות הגמילה

 

תהליך הפרידה של הילד מהוריו בימים הראשונים לגן

תהליך פרידה רגיש של הילד מהוריו בכניסה לגן במהלך הימים הראשונים, יוביל את הילד צעד אחר צעד לתחושת ביטחון ולהסתגלות מהירה לשגרת הגן. "טקסי פרידה" קבועים יקלו עליהם, כדאי למצוא טקס יומיומי שיסמל את הפרידה כמו נפנוף לשלום מהחלון, הפרחת "נשיקת אוויר" ועוד. רגע הפרידה הוא משמעותי ולכן חשוב להיפרד לשלום מהילד ולא "להיעלם ". הורים נוטים לעתים להתגנב בחשאי מהגן על מנת "לחסוך" את הבכי שבפרידה. היעלמות זאת גורמת לילד חרדה ואינה מאפשרת לו להסתגל לשהות בגן בביטחון. העבירו לילדים מסר ברור שבהעדרכם הם יהיו בהשגחת הצוות, שייענה לצורכיהם ויהיה זמין להם בכל עת. זכרו שכל מעבר מהווה גם התחלה חדשה והזדמנות ליצירת קשרים חברתיים חדשים, להתפתחות, לגילויים חדשים והנאות.

 

חשיבות גמילה מחיתולים לקראת כניסה לגן מועצה

גן הילדים הינו הצעד הראשון של ילדיכם בדרכו החינוכית והלימודית. הכניסה לגן הילדים מזמנת לילדיכם אפשרויות להתפתחות וצמיחה, אך גם מציבה בפניו אתגרים חדשים. אחד האתגרים הוא פיתוח העצמאות ובפרט, שליטה על צרכים. משימת הגמילה מחיתולים הינה נוהג תרבותי והיא מתבצעת לרוב סביב גיל שנתיים ומהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות הילד. הגמילה הינה תהליך הדרגתי, לעיתים מהיר ולעתים איטי, בעל התקדמויות ונסיגות. תהליך הגמילה נעשה בבית, ביוזמת ההורים ותוך הקשבה לילד. דחיית הגמילה לרוב אינה הופכת את התהליך לקצר יותר, והיא אף יכולה לגרום אצל הילד לתחושה שלא מצפים ממנו להיגמל והוא עלול להתקבע בהרגליו. כמו כן, גמילה בגיל בוגר יותר לעתים מעוררת התנגדות אצל ילדים ויכולה להביא לסירוב לעשות צרכים בשירותים.

ילד לא גמול עלול לחוש לא בנוח בגן הילדים שבו רוב הילדים גמולים. בשל כך תהליך הגמילה מחיתולים צריך להסתיים טרם כניסתו לגן.

אנו מבקשים את התגייסותכם המלאה בסיוע לילדכם להשלים את תהליך הגמילה טרם כניסתו לגן.

המועצה תקיים הרצאה להורים בנושא הכנת הילדים לכניסה לגני המועצה/ הודעה על כך תפורסם בהמשך השנה

 

ויסות רגשי בגיל הרך

מהו ויסות רגשי

ויסות ריגשי הוא היכולת של ילדים להגיב ולפעול באופן תואם הן מבחינת העוצמה והן מבחינת אופן התגובה לגירויים המוצבים מולם בעולם. בשנות החיים הראשונות ניצב התינוק והפעוט בפני משימות רבות שאחת מהן היא ויסות העוררות והרגש, וההתנהגות מול גירויי סביבה מורכבים. היכולת הזו משפיעה על התפתחות תקינה של התינוק, מהווה בסיס לתפקודים נוירופיזיולוגיים בסיסיים כמו נשימה ובליעה ומאפשרת לו התפתחות תקינה בכל תחומי התפקוד בהמשך ובהם התפקודים החברתיים והקוגניטיביים. 

היכולת לויסות ריגשית מושפעת הן ממרכיבים מולדים והן ממרכיבים סביבתיים. במרכיבים המולדים יכללו טמפרמנט של הילד, ויסות תחושתי, ליקויים ספציפיים כגון לקות באחד או יותר מהחושים, לקויות למידה, תסמונות שונות, אוטיזם, מגבלה שכלית התפתחותית ועוד.

במרכיבים הסביבתיים נכללות הסביבה הפיזית שבה גדל הילד והסביבה האנושית המשמעותית שעליה נמנים כמובן ההורים, אחים וקרובי משפחה ובנוסף הדמויות החינוכיות עמן נפגש בשנות חייו הראשונות.

 

מה ניתן לעשות בכדי לסייע להתפתחות מיטבית של הויסות הריגשי?

מהשתמע מהנאמר עד כה, להורים ולצוותים החינוכיים אחריות משמעותית לאפשר התפתחות מיטבית של הויסות הריגשי.

לגבי המרכיבים המולדים לכאורה אין השפעה, אך בפועל איתור של מרכיבים כגון לקות בויסות תחושתי, לקות באחד החושים או זיהוי מגבלות שונות, ניתן להפעיל התערבויות טיפוליות שונות הממתנות את ההשפעות של אלה. למשל לויסות תחושתי ניתנת דיאטה סנסורית שנעשית ע"י מרפאים בעיסוק. ללקות בתחומי התקשורת והשפה מסתייעים בקלינאי תקשורת.

לגבי המרכיבים הסביבתיים ניתן לסייע דרך התנהלות של ההורים וצוותי החינוך באופן שמחזק את יכולת הויסות הריגשי. את זה ניתן להשיג הן ע"י מודלינג של הדמויות המשמעותיות בכך שהן מתנהלות בעצמן באופן מווסת והן ע"י הכלה של התנהגויות שונות של הילד גם אם הן אינן מווסתות באופן תקין. בהכלה הכוונה היא לתגובה ש"מקבלת" את ההתנהגות הלא תואמת באופן לא שיפוטי מחד אך מכוונת ומעודדת תגובות יותר מותאמות בעתיד.

כמובן שכל אלה הם תיאורים של נושא הויסות התחושתי על קצה המזלג ותמיד ניתן להסתייע בשרות הפסיכולוגי בקשיים שיתגלו בתחום זה ובתחומי תפקוד אחרים.

 

ילדיפ

הסעות

להלן מספר הנחיות בנוגע להסעות תלמידים

מתוך חוזר מנכ"ל לנושא הסעות תלמידים:

"הסעות תלמידים במערכת החינוך מסייעת ליישום חוק חינוך חובה - לתלמידים שבאזור מגוריהם אין בית ספר או שבית הספר נמצא בריחוק ניכר מבתיהם. ההסעות מיועדות להביא את התלמידים אל מוסדות החינוך ולהחזירם לבתיהם. אוכלוסיית הלומדים הזכאים להשתתפות המשרד בהסעה בחינוך הרגיל, לגילאי החובה ולבתי ספר רשמיים בלבד".

* למרות האמור, המועצה מסיעה ילדים כתוכנית רשות לתלמידים מגיל 3 ומעלה (רק לאחר שמלאו להם 3 ע"פ תאריך הלידה הלועזי) הגרים בישובים בהם אין בית ספר או גן בתחום הישוב (כל הישובים מלבד עשרת).

  • ההסעות מיועדות להסעת התלמיד מתחנת ההסעה הקרובה לביתו בבוקר ואל תחנת ההסעה הקרובה לביתו בתום יום הלימודים הפורמלי
  • באחריות ההורים להביא (או לדאוג למלווה מעל גיל 10 מטעמם) בבוקר את ילדי הגנים אל תחנת ההסעה ולהמתין עימם עד להעלאת הילד על האוטובוס ובצהרים על ההורים (או מלווה מעל גיל 10 מטעמם) להמתין בתחנת ההסעה לקבלת הילד עם רדתו מהאוטובוס
  • על ההורים לעדכן את צוות הגנים מי יקבל את הילד בתחנה ההסעה הקרובה לביתם
  • כל שינוי בנושא ההסעה יש לשלוח הודעה כתובה לגן יום לפני השינוי
  • אין הסעת תלמידים לביקור חבר (בישוב אחר)
  • אין הסעת תלמידים לצהרונים הפרטיים
  • על כל הילדים לחגור חגורות בטיחות ולשבת במקומותיהם לאורך כל הנסיעה
  • ילדים אשר לא ישמרו על כללי ההתנהגות בהסעות לא יורשו לעלות להסעה

 

רישום למעון גדרות (מתנ"ס)

לרישום לחצו כאן

 

רישום לצהרונים (מתנ"ס) 

לרישום לחצו כאן