רישום לכיתות א' לשנת תשפ"ו
דבר מנהלת בית החינוך סדרי הרישום לכיתות א רישום באמצעות האינטרנט רישום במחלקת חינוך (מקרים מיוחדים) צרכים מיוחדים
רישום לצהרונים בית חינוך גדרות מידע כללי מידע לגבי המעבר לכיתה א' הסעות
אנו שמחים להזמינכם לרשום את ילדכם/ילדתכם לכיתה א' לקראת שנת הלימודים תשפ"ו. על פי החוק, חובת הרישום חלה על כולם, גם על תלמידים/תלמידות ממשיכים במערכת החינוך.
הרישום יתקיים בין התאריכים:
מיום חמישי, א' בשבט תשפ"ה 30/01/2025 החל מהשעה 9:00 בבוקר
ועד יום רביעי, כ"א בשבט תשפ"ה 19/02/2025 בשעה 23:30 בלילה
שימו לב, החלוקה לכיתות נעשית על ידי צוות בית החינוך ויפורסם להורים בחודש אוגוסט.
לפניכם מידע לגבי הרישום לכיתה א', אנו מזמינים אתכם להיכנס ולמצוא את כל המידע הרלבנטי עבורכם.
בברכה,
מחלקת החינוך גדרות
דבר מנהלת בית החינוך
הורים יקרים,
בימים אלה עוברים ילדיכם מהמסגרת הקטנה והנינוחה של הגן ונכנסים למסגרת חדשה, מעוררת ציפיות ולעיתים קצת שונה.
אם נבדוק מי מתרגש יותר, הילדים או ההורים, התשובה ודאי תכיל את חששות ההורים לצד פחדיהם של הילדים, תערובת הרגשות שמציפה אותנו ואת ילדינו לקראת השנה הראשונה בבית הספר מעצימה את תחושת החרדה והבלבול אצל הילדים. הסביבה החדשה והלא מוכרת, המעבר מ -"הכי גדול" בגן ל -"הכי קטן" בבית הספר עלולים לגרום לעיתים לתופעות של חרדה, מתח ועצבנות אצל התלמידים הצעירים, לכן, ישבנו וחשבנו מה מדאיג? מה מפחיד? והחלטנו לשקף את התהליך שאתם וילדכם תעברו עד הכניסה לכיתה א', במהלך החודשים הבאים ובעצם לאורך שנת הלימודים כולה.
לתת לכם עצות קטנות, לשתף במחשבות ולהציע רעיונות. ככל שנקדיש תשומת לב לילדים, נשוחח איתם על ציפיותיהם מבית החינוך, נהיה ערים וקשובים לצרכיהם, נקשיב לשאלותיהם ונגלה רגישות, כך נוכל לעזור להם להשתלב בכיתה א' בתחושה טובה ונעימה, בכך נהפוך את הבלתי ידוע למוכר, חוויתי ונעים.
מצפים להגעתכם ומאחלים איחולי הצלחה מכולנו.
ג'ניפר סאני
מנהלת בית החינוך
סדרי הרישום לכיתות א'
הרישום לבית הספר ולגני הילדים לשנת הלימודים תשפ"ו יחל ביום חמישי א' בשבט תשפ"ה (30 בינואר 2025) וימשך עד יום רביעי כ"א בשבט תשפ"ה (19 בפברואר 2025).
הרישום לשנת הלימודים התשפ"ו לכיתות א' עבור הילדים שנולדו בין התאריכים:
כ"ד בטבת התשע"ט - 1 בינואר 2019 - ג' בטבת התש"פ - 31 בדצמבר 2019
הורים לילדים המיועדים להישאר שנה בגן יפנו למחלקת החינוך.
רישום באמצעות האינטרנט – פשוט וקל!
תהליך הרישום בחמישה צעדים:
צעד 1 כניסה:
צעד 2 פרטי זיהוי:
הקלידו את פרטי הזיהוי הנדרשים: מספר זהות ההורה ומספר זהות הילד.
לתשומת ליבכם, פרטי זיהוי אלו ישמשו גם לבדיקת השיבוץ באינטרנט.
צעד 3 מילוי פרטים:
עליכם למלא את פרטי ילדיכם ופרטיכם בשדות החובה.
שימו לב!!! בחירת חברים:
בחירת חברים לכיתות א' תתבצע באמצעות טפסים שיועברו אליכם ע"י הגננת בהמשך השנה (מרץ)
השיבוצים יעשו ע"י צוות בית החינוך ויפורסמו באמצע חודש אוגוסט.
צעד 4 סיום רישום:
הצהרה על מסירת פרטים נכונים. בגמר תהליך הרישום יש לוודא כי אתם רואים את ההודעה: הרשמתך נקלטה בהצלחה!
כמו כן ניתן להדפיס אישור רישום.
שימו לב! כאשר ההורים אינם גרים באותה הכתובת, חובה למלא את פרטי שני ההורים. כתובת עדכנית של ההורים היא תנאי לביצוע רישום.
רישום במחלקת החינוך במשרדי המועצה (מקרים מיוחדים)
רישום במחלקת החינוך ייעשה אך ורק במקרים הבאים:
אוכלוסיות הזכאיות לרישום חריג |
המסמכים הדרושים |
---|---|
תושבים חדשים |
|
תושבים ותיקים שעברו לכתובת חדשה במועצה |
|
עולים חדשים |
|
שנה נוספת גן חובה |
|
הורים עצמאיים/הורים החיים בנפרד/הורים גרושים |
|
אפוטרופוס/מיופה כח/משפחת אומנה |
|
צרכים מיוחדים, בעיות בריאות ואלרגיות
הורים לילדים עם בעיות בריאות המחייבות התארגנות מיוחדת לקראת שנת הלימודים, יודיעו על כך למחלקת החינוך בעת ביצוע הרישום ויצרפו מסמכים רפואיים רלוונטיים.
אלרגיה מסכנת חיים/סכרת
הורים לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים/סכרת עליהם להודיע על כך ברישום למחלקת החינוך ולצרף אישורים רפואיים מרופא מומחה לתחום לצורך הגשת בקשה לסייעת רפואית.
צרכים מיוחדים
הורה לילד עם לקות פיזית/לקות שמיעה/לקות ראיה זכאי להתאמות ולגן מונגש. יש לידע את מחלקת חינוך במועד הרישום ולצרף אישורים רפואיים.
*הורה הזקוק להנגשה פיזית מתבקש לפנות למחלקת החינוך.
חינוך מיוחד
ועדת איפיון וזכאות לצורך קבלת זכאות לשירותי חינוך מיוחדים יחלו בתחילת ינואר 2025 ויסתיימו במאי 2025.
יש להגיש בקשה בכתב לזימון לוועדת אפיון וזכאות למחלקת החינוך בצרוף מסמכים קבילים: דוח פסיכולוגי/רופא התפתחותי/קלינאית תקשורת/ריפוי בעיסוק/בדיקת ראיה ושמיעה עדכניים.
ילדים עם זכאות לסייעת אישית
ילדים שמשרד החינוך אישר להם זכאות לסייעת אישית חייבים לדווח על כך במעמד הרישום ולצרף אישור חתום של הגוף המאשר .
ילדים הזקוקים לסייעת אישית (ילדים על הרצף, בעיות רגשיות, מחלות נדירות וכו')
ילדים הזקוקים לסייעת אישית יש לפנות למחלקת החינוך עם מסמכים עדכניים.
בית חינוך גדרות מידע כללי
פרופיל בית החינוך
תלמידים
- כיתות א' - ח'
- מס' תלמידים: 626
- מס' כיתות: 24 (כיתה אחת של חינוך מיוחד)
הצוות החינוכי
- מורים/ות: 45
- יועצות: דנה ייך כיתות א' - ד' ונועה שקד כיתות ה' - ח'.
הצוות הטיפולי
- תרפיסטית
- מורת שמע
- מנחת CBT וק"ב חברתיות
- מנתחת התנהגות
- מטפלת בבע"ח
- 2 פסיכולוגים.
מערך מסייע להוראה
- 16 תומכות הוראה לתלמידים דיפרנציאליים
- מלגאים סטודנטים תושבי גדרות
- סטודנטים מתלמדים להוראה בחינוך גופני
- סבתות מתנדבות
- מתנדבים חינוכיים מהקהילה
- רכזי מוגנות
צוות מנהלה
2 מזכירות, אב בית, שומר.
מידע לגבי המעבר לכיתה א'
בבית החינוך פועלת תכנית מעברים מסודרת בין הגנים לביה"ס.
מטרות התכנית:
- יצירת קשר בין ילדי הגן לילדי בית החינוך.
- ריכוך המעבר מהגן לבית החינוך.
- היכרות ילדי הגנים עם הסביבה הפיזית של בית החינוך.
- העמקת ההיכרות ויחסי האמון בין צוות רצפים של בית החינוך לבין צוות הגננות והעלאת המעורבות של ההורים בשלבי המעבר מגן לבית החינוך.
במסגרת התכנית יערכו מספר מפגשים משותפים:
ילדי הגן יבקרו בכיתות א' וישתתפו בפעילות בכיתות.
ילדי כיתות א׳ יבקרו בגנים וישתלבו בזרימה החופשית במוקדי הגן השונים.
במסגרת העלאת מעורבות הורים בשלבי המעבר, תערך הרצאה בבית החינוך בנושא המעבר מהגן לכיתה א'.
בתחילת חודש יוני יגיעו ילדי הגנים לביקור בבית החינוך.
מה היעדים שלנו בכיתה א׳?
מבחינה לימודית
כללי
- פיתוח כישורי למידה
- מעורבות בלמידה בשיעור
- עבודה באופן עצמאי
- הבאת ציוד לימודי
- לקיחת אחריות על הכנת שיעורי בית
עברית
- הוראת הקריאה והכתיבה
- קידום הבנת הנקרא
- קידום תהליכי כתיבה
- קידום שיח הדיבור
- קידום קריאה לשם הנאה
- הרחבת אוצר המילים
חשבון
- הכרת המספרים בתחום ה - 100
- מנייה עד 100
- חיבור וחיסור בתחום ה - 10
- חיבור וחיסור בתחום ה - 20
- חיבור וחיסור בעשרות שלמות
- שאלות חיבור וחיסור
- הכרת מצולעים
מבחינה רגשית
- ריכוך המעבר מהגן לבית הספר
- הקלת ההסתגלות למסגרת החדשה
- חיזוק תחושת הביטחון והמסוגלות
מבחינה חברתית
- תקשורת בין אישית במעגלים השונים
- תפקוד במהלך משחק קבוצתי
- הרחבת המעגל החברתי
כיתה א׳ – למה לצפות
מעבר מהגן לבית הספר
כדי שהמעבר מהגן לביה"ס יהיה פשוט וקל יותר יש חשיבות לבשלות הילד, להכרה ביכולות שלו ולתמיכה רבה מצדנו (מאת: דלית בלונדר רון פסיכולוגית קלינית מומחית).
העלייה לכיתה א' היא תקופת מעבר, הדומה באפיוניה הרגשיים וההתנהגותיים לתקופות של שינויים בחיים, כמו מעבר דירה או הולדת אח. אמנם מעברים אלה הם שינויים נורמליים וחיוביים, שאינם נתפסים כמצבים של סבל וכאב (כמו משבר גירושין), אולם כל מעבר הוא תקופה של שינוי, וכל שינוי מהווה סוג של משבר, שכן עלינו להיפרד ממה שהיה עד כה ולהסתגל למצב חדש ולא מוכר.
שינויים אלו דורשים התארגנות נפשית ופיזית, ולעיתים אף כרוכים בקשיי הסתגלות ראשוניים. ככל שניהיה מודעים יותר להיבטים השונים של המעבר - נוכל להתכונן אליו ולעבור אותו ביתר קלות.
הכניסה לביה"ס מסמלת מעבר ממסגרת החממה המשפחתית וחממת הגן אל ה"העולם הגדול". ביה"ס הוא מערכת חברתית, המעריכה את הילד בהתאם לקריטריונים אובייקטיבים, תובעת תביעות ברורות ופחות גמישות מאשר אלה שבגן ומציאות שהילד יתאים עצמו אליה.
האם הוא בשל?
המוכנות למצב זה אינה מובנת מאליה, ולכן חשוב לוודא קודם כל שהילד בשל להתמודד עם האתגרים שאותם מציב ביה"ס. ילד המוכן לכיתה א', בשל ומיומן בארבעה צירים מרכזיים. ארבעה צירים אלו הם כמו ארבעת גלגלי המכונית, שצריכים לנסוע יחד.
ארבעת הגלגלים יכולים להיות גדולים או קטנים, עבים או דקים, אך חשוב שיהיה ביניהם תיאום על מנת שלא יהיו סטיות לכל הכיוונים.
מחקרים פסיכולוגים רבים מצביעים על כך שבטווח הגילאים חמש - שמונה חלים בילד שינויים משמעותיים, לכן הקביעה כי גיל שש הוא הגיל שבו הילד צריך ללכת לביה"ס היא שרירותית. כמו כן, חשוב לזכור שתהליך ההבשלה חל בזמנים שונים אצל ילדים שונים. הבשלות מושפעת מגורמים תורשתיים, מתקינות מערכת העצבים ומהתנסויות שהילד חווה.
בשלות פיזיולוגית
התפתחות פיזית - גובהו של הילד ביחס לבני גילו. ילד נמוך באופן ניכר ירגיש לא נוח בביה"ס.
התפתחותית מוטורית/מוטוריקה גסה - יכולת ריצה, קפיצה, רכיבה על אופניים, עלייה במדרגות, רגל אחר רגל, קפיצה על רגל אחת, הליכה על רגל אחת מבלי לאבד שיווי משקל, טיפוס על סולמות.
מוטוריקה עדינה - יכולת העתקה, גזירה, הדבקה, השחלה, ציור אדם, סימון על קו מרוסק, קביעת יד דומיננטית, רכיסת כפתור ורוכסן, העתקה של צורות: עיגול, ריבוע, משולש, איקס.
התפתחות נוירולוגית - המערכת הנוירולוגית אחראית על קליטת המידע מן החושים (ראיה, שמיעה, מישוש, טעם, ריח), על עיבודם ועל הפעלת הגוף תוך תיאום הפעולות המוטוריות.
כדי שהילד יהיה מוכן ללמוד קריאה וכתיבה - חשובה תקינותן של מערכת הראייה והשמיעה וכן התיאום בין מערכות אלו לפעולות המוטוריות (תיאום עין-יד, עין-רגל, התמצאות בכיוונים ובמרחב).
בשלות שכלית
יכולת לשונית - אוצר מילים סביר. יכול לומר משפטים שלמים. הבנת אירועים; יכולת לספר סיפור על תמונה, לסדר תמונות המתארות סיטואציה ברצף הגיוני, לתת שם לסיפור ולשפוט האם הוא מציאותי או דמיוני. הכרת דמיון ושוני בין חפצים, למשל - מסרק ומברשת. רכישת ערכים - טוב ורע, יפה ומכוער, מותר ואסור.
יכולת ריכוז - למשך 45 דקות ברציפות.
יכולת זכירה - לטווח ארוך וקצר. הבחנה בין מציאות ודמיון, יכולת לחשוב באופן הגיוני. יכולת מיון והכללה של חפצם לפי גודל, צבע, משקל.
הבחנה שמיעתית - התחלת זיכרון של מילים ברצף, זיהוי צליל פותח וסוגר של מילה, זיהוי חרוזים המתחילים ומסתיימים באותו צליל.
תפיסה חזותית - תשומת לב לפרטים, יכולת להמשיך רצף צורות או צבעים. הבנה חשבונית.
הכרת מושגים בחשבון - מניה מאחת עד עשר וגם ספירה לאחור. מניה במספר סודר (ראשון, שני).
ידיעת ימות השבוע ומושגים - כמו התחלה וסוף, ראשון ואחרון.
ידיעת מושגים חשבוניים - שווה, שונה, דומה, יוצא דופן, מכנה משותף, זיהוי וכתיבה של הספרות מאחת עד עשר.
ידיעת יחסי גודל - גדול/קטן, רחב/צר, עבה/דק. ידיעת מושגי כמות: מעט/הרבה, כבד/קל, ריק/מלא.
ידיעת מושגי מרחב - מעל/מתחת, לפני/אחרי, בתוך/בחוץ.
בשלות רגשית
מודעות ל"עצמי" - ידיעת שם ושם משפחה, שם הישוב בו גר, גיל, מקומו במשפחה, הכרת עצמו וערך עצמו.
התפתחות עצמאית - מעבר הדרגתי מתלות בהורים לעצמאות ואמונה ביכולתו להסתדר בבית הספר ובחיים, יכולת לדעת לטפל בעצמו, להתלבש, להתפשט, לשרוך נעליים, לכפתר כפתורים.
מעבר מחשיבה אגוצנטרית - מעבר מחשיבה בה הילד במרכז לחשיבה בשלה של הכרת מקומו המציאותי בין חבריו, להבין שגם ילד אחר רוצה ומגיע לו.
צורך בהישגים - פיתוח רמת שאיפה ויכולת להתמודד עם הצלחות ועם כישלונות בדרך להשגת השאיפות.
יכולת לדחיית סיפוקים לזמן מאוחר יותר - בלי להרגיש יותר מידי מקופח ומתוסכל.
יכולת להסתדר עם סמכות - יכולת לקבל מרות של אדם מבוגר מבלי להתנגד.
יכולת פרידה מן ההורים
הנאה מסיפוקים אינטלקטואליים - סיפוק הצרכים הרגשיים של הילד מועתק מההנאה להנאה אינטלקטואלית.
יכולת לקבל סמכות הורית - מבלי לחוש מושפל. יכולת זו מוכללת מורים.
יכולת לשתף פעולה עם ילדים אחרים - לחכות לתורו, לדעת לוותר, להתחשב בזולת, להקשיב לאחר, להבין את צרכי חבריו ולהתחשב בהם.
יכולת עבודה בצוות.
לימוד קריאה וכתיבה
קריאה
"רכישת הקריאה והכתיבה היא תהליך הדרגתי שראשיתו בהיכרות שעושה הילד הרך עם התרבות הכתובה ובהשערות שלו עליה, עוד לפני שהוא שולט במערכת הכתב" (ד"ר צביה ולדן)
לימוד הקריאה והכתיבה מתחיל באופן פורמלי בכיתה א' אך הילד מתחיל לגלות הבנות לגבי השפה הכתובה בגיל צעיר מאד. כאשר הילד מתחיל לחקור ולגלות את העולם, הוא מתחיל לחקור ולגלות גם את הכתוב וזו תחילת הלימוד. אין הילד לומד לבדו. המבוגרים שסביבו מסייעים לו: הם מתווכים בין הילד לבין הכתוב, הם באים לעזרתו בשעת הצורך והם משמשים לו מודל לחיקוי.
לכם ההורים, בהיותכם המבוגרים הקרובים ביותר אל הילד והמשמעותיים ביותר עבורו, יש תפקיד מכריע בתהליך זה. אנו רואים בכם שותפים חשובים להצלחתו של הילד בבית החינוך.
כיצד נעזור לילדינו?
נקרא לפניהם שוב ושוב את הסיפורים שהם אוהבים. נאפשר שלהם לנסות לקרוא ואף לפני שידעו לקרוא. אם יש מעט מילים בכל עמוד, נצביע על המילים בעת הקריאה. כמו כן, לעיתים נוכל לבקש מהילדים עצמם להצביע. נקפיד שיתקדמו מימין לשמאל. חשוב שלא נלחיץ את הילדים, ככל שההתנסות בקריאה תהיה מהנה יותר, כך ירצו הילדים לחזור אליה שוב ושוב.
מה עוד נקרא עם הילדים?
כדי שהילדים יהיו לקוראים טובים, עלינו לקרוא איתם ספרים, אך גם חומרי קריאה מגוונים אחרים: נקרא את השלטים ברחובות, כאשר אנחנו מטיילים איתם. נקרא את הכתוב על אריזות המזון. נשתף אותם בקריאת מתכונים בעת בישול ואפיה. נקרא לפניהם מכתבים, הזמנות, פרסומות וכו'. כמובן כל אלה נעשה בדרך של שיחה טבעית, במצבים אמיתיים, כחלק מחיי היום יום. כך יבין הילד את תפקיד הקריאה והכתיבה ואת החשיבות שלהם. הבנה זו תעזור לו לרכוש את הקריאה ולהצליח.
אילו ספרים נקרא עם הילדים?
ספרים שיש בהם איורים גדולים עם מעט מילים כתובות. לאיורים תפקיד חשוב מאוד בספרי ילדים. הם ממחישים בציור את הנאמר במילים: לעיתים מבהירים את התוכן או משלימים אותו. הם עוזרים לילדים לשער את תוכן הסיפור ולהצטרף לקריאה.
כדאי לקרוא ספרים בעלי מקצב. המקצב עוזר לילדים לזכור את החרוזים ולדקלם את התוכן "בים בם בם, תירס חם..." (מתוך: תירס חם, מרים רות).
מומלץ לקרוא ספרים שיש בהם תבניות חוזרות שהילדים יכולים לזכור. כדאי לקרוא ספרים שיש בהם הומור, משחקי מילים, חידות, שאלות ותשובות כמו "לגור יש גור", "איפה גור יגור?" (מתוך: לגור יש גור, תמר הדר).
רצוי שבחירת הספר תעשה על ידי הילדים כדי לעורר בהם מוטיבציה ועניין לקריאה.
כתיבה
הכתיבה היא ערוץ תקשורת חשוב, אנו משתמשים בה לצורך העברת מסרים, ארגון החשיבה, תיעוד ולמידה.
איך נעודד ילדים לכתוב?
נשתף אותם בכתיבת רשימת קניות, כתיבת מכתבים, כתיבת הודעות, פתקים, ברכות, סיפורים, לכתוב "כמו" סופרים/משוררים/עיתונאים. חשוב שהילדים יראו איך אנו כותבים ובכך נשמש להם דוגמא. באמצעות הכתיבה ניתן ליצור עולם ומלואו על ידי כתיבת דעות, טיעונים, מחשבות, רגשות ועוד. לכתיבה קשר הדוק לבשלות הפיזיולוגית ולהתפתחות המוטורית של הילדים ולכך חשוב לשים לב.
האם המשפחה יכולה לעזור?
כיצד יכולים הורים לעזור לילדיהם להתכונן לביה"ס? המעבר לביה"ס הוא משבר גם להורה, אשר לעיתים רואה בביה"ס מדד לשאלה האם הצליח בחינוך הילד.
הורים מסוימים חשים שזוהי הזדמנות לילד להגשים את מה שהם לא הצליחו להגשים. לא מעט הורים, לרוב אימהות, חשים עצב וחשש מהתנתקות מהילד. חשוב שההורה יהיה מודע לתהליכים, שכן לתמיכה שמעניקה המשפחה לילד יש חשיבות רבה לגבי יכולתו להתמודד עם ביה"ס. משפחה יציבה, שיש בה אוירה רגשית תומכת, המאפשרת לילד לבטא את עצמו, לחוש בטחון, ואינה דוחפת אותו להישגים מוגזמים, תתרום ליכולתו להסתגל לביה"ס.
בנוסף, לשירותכם שירות פסיכולוגי/חינוכי – גדרות
שירות פסיכולוגי/חינוכי מספק שירותי אבחון, טיפול והיוועצות לצוותי גני הילדים, לילדים והוריהם, ע"י פסיכולוג חינוכי
טלפון לפניות: 08-8592394
באין מענה ניתן להשאיר הודעה.
הסעות
להלן מספר הנחיות בנוגע להסעות תלמידים
מתוך חוזר מנכ"ל לנושא הסעות תלמידים:
"הסעות תלמידים במערכת החינוך מסייעת ליישום חוק חינוך חובה - לתלמידים שבאזור מגוריהם אין בית ספר או שבית הספר נמצא בריחוק ניכר מבתיהם. ההסעות מיועדות להביא את התלמידים אל מוסדות החינוך ולהחזירם לבתיהם. אוכלוסיית הלומדים הזכאים להשתתפות המשרד בהסעה בחינוך הרגיל, לגילאי החובה ולבתי ספר רשמיים בלבד".
* למרות האמור, המועצה מסיעה ילדים כתוכנית רשות לתלמידים מגיל 3 ומעלה (רק לאחר שמלאו להם 3 ע"פ תאריך הלידה הלועזי) הגרים בישובים בהם אין בית ספר או גן בתחום הישוב (כל הישובים מלבד עשרת).
- ההסעות מיועדות להסעת התלמיד מתחנת ההסעה הקרובה לביתו בבוקר ואל תחנת ההסעה הקרובה לביתו בתום יום הלימודים הפורמלי
- באחריות ההורים להביא (או לדאוג למלווה מעל גיל 10 מטעמם) בבוקר את ילדי הגנים אל תחנת ההסעה ולהמתין עימם עד להעלאת הילד על האוטובוס ובצהרים על ההורים (או מלווה מעל גיל 10 מטעמם) להמתין בתחנת ההסעה לקבלת הילד עם רדתו מהאוטובוס
- על ההורים לעדכן את צוות הגנים מי יקבל את הילד בתחנה ההסעה הקרובה לביתם
- כל שינוי בנושא ההסעה יש לשלוח הודעה כתובה לגן יום לפני השינוי
- אין הסעת תלמידים לביקור חבר (בישוב אחר)
- אין הסעת תלמידים לצהרונים הפרטיים
- על כל הילדים לחגור חגורות בטיחות ולשבת במקומותיהם לאורך כל הנסיעה
- ילדים אשר לא ישמרו על כללי ההתנהגות בהסעות לא יורשו לעלות להסעה
סדרי הרישום לצהרונים (מתנ"ס)